Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2014

ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΗ ΛΥΣΗ ΕΠΙΧEIΡΗΣΗΣ

ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΗ ΛΥΣΗ ΕΠΙΧEIΡΗΣΗΣ

Για τις 30 Ιανουαρίου παρατάθηκε η προθεσμία για την εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών επιχειρήσεων .
 
Στα πλαίσια της εκπρόθεσμης διακοπή εργασιών επιχειρήσεων οι επιτηδευματίες που σταμάτησαν να ασκούν το επιτήδευμά τους ή δεν έχουν κάποιο εισόδημα από αυτό θα πρέπει να δηλώνουν πως διέκοψαν τις εργασίες τους.
Εφόσον παρέλθει η προθεσμία και δεν δηλώσουν εγκαίρως τη διακοπή εργασιών και το πράξουν μεταγενέστερα, θα θεωρηθεί πως η διακοπή των εργασιών έγινε κατά την ημέρα υποβολής της δήλωσης και θα κληθούν να υποβάλουν όλες τις φορολογικές δηλώσεις και τους αναλογούντες φόρους και εισφορές για το ενδιάμεσο διάστημα.
Για παράδειγμα, φορολογούμενος που ασκούσε κάποιο επιτήδευμα έως το τέλος του 2011 και πλέον δεν το εξασκεί είτε γιατί έγινε μισθωτός είτε γιατί πλέον δεν έχει κάποιο εισόδημα, έχει μέχρι τις 30 Ιανουαρίου τη δυνατότητα να προχωρήσει σε εκπρόθεσμη δήλωση διακοπής εργασιών. Να διακόψει δηλαδή την άσκηση του επαγγέλματος δηλώνοντας ότι ουσιαστικά η διακοπή έγινε στο τέλος του 2011. Εφόσον δεν το κάνει, τότε θα χάσει το δικαίωμα εκπρόθεσμης δήλωσης διακοπής εργασιών και θα είναι υποχρεωμένος να δηλώσει ότι η διακοπή των εργασιών γίνεται κατά την ημέρα υποβολής της σχετικής δήλωσης.
Σημειώνεται πως η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων αναγνωρίζοντας το γεγονός ότι η διεκπεραίωση όλων των εκκρεμοτήτων για τις εκπρόθεσμες διακοπές είναι ιδιαίτερα πολύπλοκη και χρονοβόρα έχει ήδη παρατείνει τρεις φορές τη διαδικασία.
Οι φοροτέχνες είχαν υποστηρίξει πως η προθεσμία πρέπει να παραταθεί τουλάχιστον μέχρι το τέλος του χρόνου, μιας και όσοι προσπαθούν να κάνουν εκπρόθεσμες διακοπές αντιμετωπίζουν τεράστια γραφειοκρατικά προβλήματα , τόσο με το Γενικό Εμπορικό Μητρώο, όσο και με την έκδοση διαδικαστικών αποφάσεων, στις περιπτώσεις που αυτές είναι αναγκαίες.
Διαδικασία κλεισίματος
Για τις διαδικασίες του εκπρόθεσμου κλεισίματος με ευνοϊκούς όρους υπάρχουν τρία έγγραφα του Υπουργείου Οικονομικών που δίνουν τις κατευθύνσεις.
α) Για τα νομικά πρόσωπα απαιτούνται: έγγραφα λύσης του νομικού προσώπου, εγγραφή, αν δεν είναι εγγεγραμμένο, στο ΓΕΜΗ και κατάθεση στην ίδια υπηρεσία της λύσης του και κατόπιν διαδικασίες στη ΔΟΥ.
β) Τα νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα δεν χρειάζονται εγγραφή στο ΓΕΜΗ, αλλά απλό έγγραφο λύσης από το Πρωτοδικείο.
γ) Η εκπρόθεσμη λύση έχει πρόστιμο έως 100 ευρώ, ανάλογα με τη ΔΟΥ.
Τα σχετικά έγγραφα του Υπουργείου, με χρονολογική σειρά έκδοσης, είναι τα εξής:
- Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με την εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης διακοπής εργασιών – 1030160/650/ΔΜ/ΠΟΛ.1068/19.3.2001.
Κατηγορία: Κ.Β.Σ.
Αθήνα, 19 Μαρτίου 2001
Αρ. Πρωτ.: 1030160/650/ΔΜ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΦΟΡ/ΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ
1. Δ/ΝΣΗ ΜΗΤΡΩΟΥ
ΤΜΗΜΑ: Β'
2. Δ/ΝΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ
ΤΜΗΜΑ: Α'
Τηλέφωνο: 3375186-187

ΠΟΛ.: 1068

ΘΕΜΑ: Παροχή διευκρινήσεων σχετικά με την εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης διακοπής εργασιών.
1030160/650/ΔΜ/ΠΟΛ.1068/19.3.2001

Με αφορμή την υποβολή ερωτημάτων, σχετικά με τον τρόπο διαπίστωσης του πραγματικού χρόνου διακοπής εργασιών των επιτηδευματιών στις περιπτώσεις που η δήλωση διακοπής εργασιών υποβάλλεται εκπρόθεσμα, σας πληροφορούμε τα εξής:


1. Με τις διατάξεις της παρ. 1γ' του άρθρου 36 του Ν.2859/2000 "Κύρωση Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας", προβλέπεται ότι η δήλωση οριστικής παύσης εργασιών υποβάλλεται στη ΔΟΥ για μεν τα φυσικά πρόσωπα εντός δέκα (10) ημερών από την οριστική παύση των εργασιών τους, για δε τα νομικά πρόσωπα και τις ενώσεις προσώπων εντός τριάντα (30) ημερών από τη λύση τους.

Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής της ανωτέρω δήλωσης, επιβάλλεται το προβλεπόμενο από τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 4 του Ν.2523/1997 πρόστιμο, το οποίο κυμαίνεται από 40.000 δρχ. μέχρι 400.000 δρχ., περιοριζόμενο στο 1/3 κατά τη διοικητική επίλυση της διαφοράς. Στο σημείο αυτό διευκρινίζεται ότι, στις περιπτώσεις που η εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης διακοπής εργασιών αναφέρεται σε χρονική περίοδο πριν από την 11.9.1997 (ημερομηνία ισχύος της προαναφερόμενης διάταξης), επιβάλλονται τα παλαιά πρόστιμα της παρ. 1 του άρθρου 48 του Ν.1642/1986 (σχετ. η υπ' αριθ. 1125403/2171/Α0012/ΠΟΛ.1317/1997 διαταγή).

2. Περαιτέρω με την παρ. 7 του άρθρου 8 της υπ' αριθ. 1068526/2620/ΔΜ/ΠΟΛ.1169/9.6.1998 ΑΥΟ, ορίζεται ότι εκπρόθεσμες δηλώσεις μεταβολής ή διακοπής εργασιών πέραν του ενός (1) έτους, υπόκεινται σε έλεγχο για τη διαπίστωση της ορθής εφαρμογής της φορολογικής νομοθεσίας πριν τη χορήγηση της σχετικής βεβαίωσης.

3. Με βάση τα ανωτέρω, στις περιπτώσεις εκπρόθεσμης υποβολής δηλώσεων διακοπής εργασιών, θα πρέπει κατά προτεραιότητα να διενεργείται ο προσήκων φορολογικός έλεγχος, προκειμένου να διαπιστώνεται η εκπλήρωση ή μη των φορολογικών υποχρεώσεων του φορολογούμενου (απόδοση ΦΠΑ, ΦΜΥ, φορολογία εισοδήματος, τυχόν υπεραξία άρθρου 13 του Ν.2238/1994 κ.λπ.) και παράλληλα ο πραγματικός χρόνος διακοπής εργασιών.

4. Για τη διαπίστωση του πραγματικού χρόνου διακοπής εργασιών, θα λαμβάνονται υποχρεωτικά υπόψη, χωρίς βέβαια να αποκλείονται και περαιτέρω ελεγκτικές επαληθεύσεις, όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο, τα εξής στοιχεία:

α) Η μη έκδοση και η μη λήψη στοιχείων του ΚΒΣ κατά το κρινόμενο χρονικό διάστημα, καθώς και η μη διενέργεια ενδοκοινοτικών συναλλαγών και η μη ύπαρξη κάθε είδους εγγραφών στα τηρηθέντα βιβλία κατά το ίδιο διάστημα.

Ειδικά για τη μη διενέργεια ενδοκοινοτικών συναλλαγών, θα ζητείται σε κάθε περίπτωση σχετική επιβεβαίωση από το αρμόδιο τμήμα VIES της Διεύθυνσης ΦΠΑ.

β) Η μη υποβολή φορολογικών δηλώσεων (εισοδήματος, ΦΠΑ κ.λπ.) κατά το παραπάνω διάστημα, για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

γ) Η μη άσκηση από το συγκεκριμένο επιτηδευματία επαγγελματικής δραστηριότητας κατά το ίδιο διάστημα.

Η διαπίστωση αυτή γίνεται, ανάλογα και με τη φύση της δραστηριότητας, με επιτόπιο έλεγχο (αυτοψία) στο χώρο που λειτουργούσε προηγούμενα η επιχείρηση και με παράλληλη υποχρεωτική διερεύνηση και συνεκτίμηση των αντικειμενικών στοιχείων και πληροφοριών που σχετίζονται με την άσκηση ή μη δραστηριότητας κατά το κρινόμενο χρονικό διάστημα (συμφωνητικό μίσθωσης του χώρου που λειτουργούσε προηγούμενα η επιχείρηση σε άλλον μισθωτή και δηλώσεις - Εντυπα Ε2 του εκμισθωτή, σε περίπτωση που το ακίνητο ήταν μισθωμένο, δήλωση ή μη εισοδήματος από ιδιόχρηση, σε περίπτωση που αυτό είναι ιδιόκτητο, υποχρεωτική προσκόμιση αποδεικτικών στοιχείων, π.χ. λογαριασμών ΔΕΗ, σε κάθε περίπτωση που το ακίνητο δηλώνεται κενό κ.λπ.).

5. Υστερα από τα ανωτέρω, στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται ότι πληρούνται όλες οι ανωτέρω προϋποθέσεις, θα προβαίνετε στην εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών του επιτηδευματία, χορηγώντας σ' αυτόν τη σχετική βεβαίωση, με την επιβολή σε βάρος του τού προβλεπόμενου κατά τα ανωτέρω προστίμου.

Τα ανωτέρω ισχύουν, ανεξάρτητα αν πρόκειται για φυσικό ή νομικό πρόσωπο και ανεξάρτητα από το αντικείμενο εργασιών του επιτηδευματία. Ειδικά, όσον αφορά τα νομικά πρόσωπα (Ο.Ε., Ε.Ε., Ε.Π.Ε., Α.Ε. κ.λπ.), είναι υποχρεωτική η κατάθεση της λύσης του νομικού προσώπου για τη χορήγηση της βεβαίωσης διακοπής εργασιών, χωρίς η ημερομηνία δημοσίευσης της λύσης του νομικού προσώπου να είναι δεσμευτική για την εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών.

6. Σημειώνεται ότι, σε κάθε περίπτωση που δεν πληρούνται αθροιστικά οι τρεις προαναφερόμενες προϋποθέσεις ή δεν είναι δυνατό να επιβεβαιωθεί ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις αυτές (π.χ. λόγω μη προσκόμισης των βιβλίων και στοιχείων από το φορολογούμενο κ.λπ.), δεν θα γίνεται δεκτή η εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών, εκτός αν από άλλα στοιχεία που προσκομίζει ο επιτηδευματίας προκύπτει με βεβαιότητα ο πραγματικός χρόνος διακοπής εργασιών.

Εξυπακούεται ότι, στην περίπτωση που κατά το κρινόμενο χρονικό διάστημα έχουν υποβληθεί μηδενικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ κ.λπ., δεν θα γίνεται δεκτή η εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών, δεδομένου ότι με την υποβολή των δηλώσεων, έστω και μηδενικών, υποδηλώνεται ότι δεν έχει υπάρξει διακοπή εργασιών. 
7. Σε κάθε περίπτωση εκπρόθεσμης δήλωσης διακοπής εργασιών, θα συντάσσεται από τον υπάλληλο που ορίζεται από τον προϊστάμενο της ΔΟΥ ιδιαίτερη έκθεση, με τις διαπιστώσεις, τις επαληθεύσεις και τα συμπεράσματα του ελέγχου ως προς τον πραγματικό χρόνο διακοπής, η οποία θα επισυνάπτεται στη δήλωση διακοπής εργασιών και θα αποτελεί απαραίτητο δικαιολογητικό στοιχείο για τη χορήγηση ή μη της σχετικής βεβαίωσης διακοπής εργασιών. την εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης διακοπής εργασιών – 1016769/389/ΔΜΒ/ΠΟΛ.1028/21.2.2003.
Αθήνα, 21 Φεβρουαρίου 2003
Αριθμ.Πρωτ.:1016769/389/ΔΜΒ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΦΟΡ/ΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ
1. Δ/ΝΣΗ ΜΗΤΡΩΟΥ - ΤΜΗΜΑ: Β΄
2. Δ/ΝΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ - ΤΜΗΜΑ: Α΄
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
1. Δ/ΝΣΗ ΦΟΡ. ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ 12η - ΤΜΗΜΑ: Α΄
2. Δ/ΝΣΗ ΦΠΑ 14η - ΤΜΗΜΑ: Α΄

ΠΟΛ 1028

ΘΕΜΑ: Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με την εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης διακοπής εργασιών.

.Σε συνέχεια της 1030160/650/ΔΜ/ ΠΟΛ.1068/19.3.2001 εγκυκλίου διαταγής με θέμα την παροχή διευκρινίσεων σχετικά με την εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης διακοπής εργασιών και με αφορμή ερωτήματα ως προς τον πραγματικό χρόνο παύσης εργασιών, στις περιπτώσεις που έχουν υποβληθεί μηδενικές δηλώσεις Φορολογίας Εισοδήματος και Φ.Π.Α., διευκρινίζουμε τα εξής: 

1, Με την παρούσα γίνεται δεκτό, ότι στις περιπτώσεις που κατά το κρινόμενο διάστημα, έχουν υποβληθεί μηδενικές δηλώσεις Φ.Ε & ΦΠΑ, το έννομο αποτέλεσμα παράγεται από το πραγματικό γεγονός της παύσης εργασιών της επιχείρησης και όχι από το τυπικό γεγονός της υποβολής μηδενικών δηλώσεων. 

Επομένως μηδενικές δηλώσεις που έχουν υποβληθεί δεν μπορούν, κατ' αρχήν, να αποτελέσουν αιτία να αποστερηθεί ο φορολογούμενος του δικαιώματος του, να υποβάλλει τη δήλωση διακοπής των εργασιών του εκπρόθεσμα με ημερομηνία διακοπής την ημερομηνία πραγματικής παύσης εργασιών του. 

2. Έτσι, εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών θα γίνεται δεκτή και στις περιπτώσεις που έχουν υποβληθεί μηδενικές δηλώσεις Φορολογίας Εισοδήματος και Φ.Π.Α,, εφόσον από τα πραγματικά περιστατικά ο προϊστάμενος της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. διαπιστώνει με βεβαιότητα τον πραγματικό χρόνο της διακοπής εργασιών. 

3. Ειδικότερα όμως ως προς την υποβολή μηδενικών δηλώσεων Φορολογίας Εισοδήματος διακρίνονται τα κατωτέρω: 

Α) Για τις αμιγώς εμπορικές επιχειρήσεις πώλησης εμπορευμάτων ή μεταποίησης, οι οποίες έχουν υποβάλλει μηδενικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος για χρήσεις μέχρι και τη χρήση 1998, δεν θα γίνεται σε καμιά περίπτωση δεκτή η εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών μέχρι και της χρήσης 1994, εφόσον πρόκειται για επιχειρήσεις που υπάγονταν στις διατάξεις περί αντικειμενικών κριτηρίων άρθρου 33 του Ν.2238/1994 όπως αυτές ίσχυαν (καθότι οι εν λόγω διατάξεις είχαν εφαρμογή για τη χρήση αυτή ακόμη και επί αδράνειας) ή μέχρι και της χρήσης 

γενικά που φορολογήθηκε με βάση τις διατάξεις αυτές, κατά περίπτωση. 

Β) Για τις λοιπές εμπορικές επιχειρήσεις (παροχής υπηρεσιών και μικτές) καθώς και για τους ελεύθερους επαγγελματίες, που έχουν υποβάλλει μηδενικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος για χρήσεις μέχρι και τη χρήση 1998 και υπάγονταν στις διατάξεις περί αντικειμενικών κριτηρίων ( άρθρα 33 και 51 του Ν.2238/1994 , αντίστοιχα, όπως ίσχυαν για τις χρήσεις αυτές), δεν θα γίνεται σε καμιά περίπτωση δεκτή η εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών, μέχρι και της χρήσης για την οποία υποβλήθηκε μηδενική δήλωση. 

4. Σε όλες τις λοιπές περιπτώσεις που έχουν υποβληθεί μηδενικές δηλώσεις Φορολογίας, Εισοδήματος και Φ.Π.Α. ή και στις περιπτώσεις που δεν έχουν υποβληθεί καθόλου δηλώσεις, θα γίνεται δεκτή η εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών, εφόσον ο πραγματικός χρόνος διακοπής εργασιών διαπιστώνεται με βάση τις λοιπές προϋποθέσεις που αναφέρονται στην εγκύκλιο ΠΟΛ.1068/19.3.2001 
. Οι τυχόν υποβληθείσες μηδενικές δηλώσεις στις περιπτώσεις αυτές που ανάγονται σε χρόνο μετά τον πραγματικό χρόνο διακοπής εργασιών δεν παράγουν έννομο αποτέλεσμα.

5. Τέλος, επισημαίνεται ότι, ειδικά επί επιχειρήσεων που κατέχουν Δ.Χ. ή επαγγελματικό Ι.Χ. αυτοκίνητο, δεν θα γίνεται σε καμιά περίπτωση δεκτή εκπρόθεσμη διακοπή εργασιών που ανάγεται σε χρόνο πριν από το χρόνο μεταβίβασης του αυτοκινήτου ή κατάθεσης των πινακίδων του.

6. Κατά τα λοιπά συνεχίζουν να ισχύουν οι οδηγίες και διευκρινίσεις που έχουν παρασχεθεί με την ανωτέρω εγκύκλιο ΠΟΛ.1068/19.3.2001
- Εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης διακοπής εργασιών ατομικών επιχειρήσεων στην περίπτωση ύπαρξης επαγγελματικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) – 1053873/867/ΔΜ/ΠΟΛ.1071/28.5.2009.
ΠΟΛ.1071/28.5.2009
Εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης διακοπής εργασιών ατομικών επιχειρήσεων στην περίπτωση ύπαρξης επαγγελματικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης (ΦΙΧ)»
Αθήνα 28  Μαϊου 2009  
Αριθ.Πρωτ.:1053873/867/ΔΜ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

ΠΟΛ.: 1071

1)ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΦΟΡ/ΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ                           
   
 - Δ/ΝΣΗ ΜΗΤΡΩΟΥ              
   ΤΜΗΜΑ: Β΄        
 - Δ/ΝΣΗ  ΕΛΕΓΧΟΥ
  ΤΜΗΜΑ Α΄
2)ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ Π.Δ                                                                                      
 - Δ/ΝΣΗ ΦΠΑ (Δ14)
   ΤΜΗΜΑ: Α΄
 - Δ/ΝΣΗ ΚΒΣ (Δ15)
   ΤΜΗΜΑ: Β΄
 -Δ/ΝΣΗ ΤΕΛΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΩΝ
   ΤΜΗΜΑ:Β
-Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛ. ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
    ΤΜΗΜΑ Α΄
Ταχ. Δ/νση    : Καρ. Σερβίας 10            
Ταχ. Κωδ.        : 10184 ΑΘΗΝΑ
Τηλέφωνο    : 210 3375186-187-5206
Fax        : 210 3375041
E-mail        : mitrwo-b1@ky.ypoik.gr


Θέμα: «Εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης διακοπής εργασιών ατομικών επιχειρήσεων στην περίπτωση ύπαρξης επαγγελματικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης (ΦΙΧ)»



       Σε συνέχεια των 1030160/650/ΔΜ/ΠΟΛ.1068/19-3-2001 και 1016769/389/ΔΜ-Β/ΠΟΛ.1028/21-2-2003 εγκυκλίων διαταγών, με τις οποίες δόθηκαν διευκρινίσεις για τους όρους και τις προϋποθέσεις εκπρόθεσμης δήλωσης διακοπής εργασιών και με αφορμή αιτήματα ενδιαφερομένων για εκπρόθεσμη δήλωση διακοπής εργασιών ατομικής επιχείρησης  ακόμη και στην περίπτωση που επαγγελματικό αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης (ΦΙΧ) παραμένει στην κατοχή της, διευκρινίζουμε τα εξής :

        Με την παρούσα γίνεται δεκτό ότι στις περιπτώσεις που κατά το κρινόμενο διάστημα υπάρχει επαγγελματικό αυτοκίνητο ιδιωτικής χρήσης (ΦΙΧ), το έννομο αποτέλεσμα  παράγεται από το πραγματικό γεγονός της παύσης εργασιών της ατομικής επιχείρησης και όχι από το τυπικό γεγονός της κατοχής επαγγελματικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης (ΦΙΧ).

        Επομένως, η κατοχή επαγγελματικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης (ΦΙΧ)  δε μπορεί να αποτελέσει αιτία να αποστερηθεί η  ατομική επιχείρηση του δικαιώματός της να υποβάλει εκπρόθεσμη δήλωση διακοπής εργασιών με ημερομηνία αυτήν της πραγματικής παύσης των εργασιών της και να γίνεται δεκτή, εφόσον ο προϊστάμενος της αρμόδιας Δ.Ο.Υ, μετά τις προσήκουσες ελεγκτικές επαληθεύσεις που ορίζονται με τις προαναφερθείσες εγκύκλιες διαταγές,  διαπιστώνει με βεβαιότητα τον πραγματικό χρόνο της διακοπής.

        Σημειώνεται, όμως, ότι κατά το χρόνο υποβολής της εκπρόθεσμης δήλωσης διακοπής εργασιών πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί είτε  η κατάθεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας του ΦΙΧ, και η αυτοπαράδοση αυτού ή η μεταβίβασή του είτε η οριστική διαγραφή του, χωρίς η ημερομηνία κατάθεσης και αυτοπαράδοσης ή μεταβίβασης ή οριστικής διαγραφής, κατά περίπτωση, να είναι δεσμευτική ως προς το χρόνο διακοπής εργασιών της ατομικής επιχείρησης.     
                                                                                                                                                 
Στην περίπτωση αυτή η αυτοπαράδοση ή ο διακανονισμός  του παγίου θα πρέπει να πραγματοποιηθεί με την ημερομηνία που ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. διαπιστώσει ότι είναι ο πραγματικός χρόνος της διακοπής των εργασιών. Η επιχείρηση θα πρέπει να υποβάλλει εκπρόθεσμη αρχική ή τροποποιητική περιοδική δήλωση  για τη συγκεκριμένη φορολογική περίοδο προκειμένου να καταβάλλει το Φ.Π.Α. της αυτοπαράδοσης  καθώς και αρχική ή  τροποιητική εκκαθαριστική δήλωση προκειμένου να συμπεριλάβει την εν λόγω αυτοπαράδοση ή να διενεργήσει τον εν λόγω διακανονισμό του παγίου, με τους   πρόσθετους  φόρους που προβλέπονται από τις διατάξεις του ν.2523/97 μέχρι την ημερομηνία της υποβολής τους. Σε περίπτωση μεταβίβασης του εν λόγω αυτοκινήτου αυτή θα πραγματοποιηθεί από το φυσικό πρόσωπο  (ως ιδιώτης) και όχι από τον υποκείμενο στο φόρο (επιχείρηση).

  Επισημαίνεται ότι, με τις διατάξεις της παρ.17 του Κεφ. Ε΄ της αριθμ. Α2/29542/5347/9-8-91 απόφασης του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών (ΦΕΚ 707 Β΄) προβλέπεται ότι, οι επιχειρήσεις στις οποίες έχει χορηγηθεί άδεια κυκλοφορίας ΦΙΧ αυτοκινήτου ή τρίτροχου οχήματος υποχρεούνται όπως σε περίπτωση διακοπής των εργασιών τους να καταθέσουν την άδεια και τις κρατικές πινακίδες του αυτοκινήτου τους στη Δ.Ο.Υ της έδρας της επιχείρησης.

   Στην περίπτωση αυτή η αρμόδια Δ.Ο.Υ. πρέπει να στέλνει τα στοιχεία αυτά στις αρμόδιες διευθύνσεις του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών που εδρεύουν στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις από τις οποίες έχουν εκδοθεί αυτά.

        ΄Υστερα από τα ανωτέρω η παρ.5 της 1016769/389/ΔΜ-Β/ΠΟΛ.1028/21-2-2003 προαναφερθείσας εγκυκλίου διαταγής, η οποία αντιμετωπίζει διαφορετικά το ανωτέρω θέμα, παύει να ισχύει κατά το μέρος που αυτή αναφέρεται σε ατομικές επιχειρήσεις που κατέχουν Φ.Ι.Χ αυτοκίνητο, ενώ, αντίθετα, εξακολουθεί να ισχύει για τις επιχειρήσεις που κατέχουν Δ.Χ αυτοκίνητο, οι οποίες υπάγονται στους περιορισμούς που τίθενται στην εν λόγω παράγραφο, λόγω του αντικειμένου των εργασιών τους (εκμετάλλευση Δ.Χ αυτοκινήτου),καθώς και για τα νομικά πρόσωπα που κατέχουν ΦΙΧ αυτοκίνητο.

Ακριβές αντίγραφο                      Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ               Α. ΜΠΕΖΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Σελίδες

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΜΑΡΚΕΣ

Η λίστα ιστολογίων μου